Weer een maand voorbij - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marieke Weering - WaarBenJij.nu Weer een maand voorbij - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marieke Weering - WaarBenJij.nu

Weer een maand voorbij

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Februari 2017 | Canada, Toronto

Hoi hoi,

Hier dan weer een update vanuit Canada, want er is alwéér een maand voorbij. Ik dacht dat ik de afgelopen maand niet zoveel had mee gemaakt, maar wanneer ik al mijn foto’s terug bekijk dan denk ik “ooh ja, dat en dat heb ik ook nog gedaan”. En dan is het achteraf toch best nog wel weer veel. Ik zal jullie weer proberen op de hoogte te brengen van al mijn belevenissen.

Mijn vrijwilligerswerk is inmiddels weer begonnen en tot nu toe heb ik elke week nog iets anders mogen doen. Zo heb ik de ene week de gedoneerde cadeautjes geordend in dozen, de andere week heb ik lunchpakketjes samen gesteld en de andere week heb ik producten op data gesorteerd. Veel variatie dus, daar houd ik van! Ik zit erover na te denken om als ik weer terug ben in Nederland ook vrijwilligerswerk te gaan doen. Misschien wel hetzelfde als dat ik nu doe of iets bij een dierenasiel. Wat precies weet ik nog niet, maar ik wil graag iets goeds blijven doen voor de wereld. En ook mijn zwemtrainingen zijn weer begonnen. Erg fijn, want ik miste het toch wel. Toen mijn training weer begon na de kerstvakantie heb ik aan mijn coach gevraagd of hij misschien kon voelen wat er aan de hand was met mijn schouder. Het bleek dus mijn sleutelbeen te zijn. Aan het einde van je sleutelbeen (waar je schouder zeg maar begint) heb je een kop zitten. Normaal gesproken zit dit vast, maar bij mij zit dat los. Het is niks ernstigs gelukkig. Inmiddels kan ik alweer bijna pijnvrij zwemmen. Ik doe nog wel rustig aan met vlinderslag en schoolslag lukt ook nog niet echt. Maar schoolslag is toch al niet mijn favoriete slag, dus dat geeft allemaal niks ;-P Ben allang blij dat het bijna over is (mag ook wel na zo’n 6 á 7 weken met pijn te hebben gezwommen).

De meeste (of eigenlijk alle) weekenden heb ik in Toronto doorgebracht met vriendinnen. Het eerste weekend van januari heb ik helaas afscheid moeten nemen van één van mijn vriendinnetjes, Camille. Zij is weer terug gegaan naar Frankrijk. Erg jammer, want ik heb veel tijd met haar doorgebracht in Toronto. Maar we blijven contact houden. Dit eerste weekend heb ik ook de nieuwe au pair van de buren (Karina uit Duitsland) mee genomen naar Toronto en heb ik haar een deel van Toronto laten zien (Graffiti Alley, Chinatown, Nathan Phillips Square, Dundas Square, Eaton Centre). Erg leuk om dit keer iemand anders een grote stad te laten zien en ik verbaasde mijzelf dat ik al best veel weet te vinden in deze wereldstad (Toronto heeft ruim 2,6 miljoen inwoners) zonder te verdwalen! Een ander weekend ben ik op de zaterdag samen met 3 vrienden naar een improvisatie musical geweest. Het heet Songbusters Musical. En als klapper op de vuurpijl, heb ik Kristian Bruun a.k.a. Donnie Hendrix (acteur van Orphan Black) weer gezien en gesproken. Hij speelt in deze musical en eerlijk gezegd, was ik hier ook voor hem naar toe gegaan. Super tof dat hij gewoon naar ons toe kwam om met ons te kletsen. Heel bijzonder. En de musical was hilarisch!! De hele musical was geïmproviseerd en gebaseerd op een antwoord van iemand uit het publiek, zo knap en bijzonder om te zien. Ze spelen elke maand in Toronto en ik zit erover na te denken om nog een keer heen te gaan. Verder heb ik gewinkeld in Mississauga met mijn vriendinnetjes waar ik ook mee naar New York ben geweest. Erg leuk om hun weer te zien en te spreken.

Op zaterdag 21 januari heb ik samen met Mélina (vriendinnetje uit Frankrijk) mee gelopen met de Women’s March on Washington in Toronto. Samen met zo’n 60.000 andere mensen heb ik mee gelopen om op te komen voor de vrouwenrechten. Het was een onvergetelijke ervaring. Zoveel mensen bijeen en toch nog zo vredig allemaal. Veel mensen hadden borden gemaakt en je kon merken dat je in Canada was, want sommigen hadden hun hockey stick vast gemaakt aan hun bord om het vast te houden. Op en top Canadees dus! Later kwam ik erachter dat twee van mijn favoriete acteurs van Orphan Black (Tatiana Maslany (zij speelt alle Leda klonen) en Kristian Bruun (hij speelt de man van één van de klonen) ook mee hebben gelopen in deze mars. Helaas heb ik hun niet kunnen spotten in de mensenmassa. Maar desondanks heb ik er een super goed gevoel aan over gehouden! ’s Avonds ben ik uit eten geweest met 5 andere au pairs. Ze komen uit Finland, Ierland, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Heel Europa zo wat. En allemaal erg aardige meisjes en sommigen ook een beetje ouder, dus dat is voor mij ook wel fijn.

Het derde weekend van januari heb ik op de zaterdag nog weer nieuwe locaties van Orphan Black opgezocht. Voelt zo speciaal en bijzonder om op te plek te zijn waar alle acteurs van mijn favoriete show ook zijn geweest. Voor de liefhebbers van Orphan Black, het was de bibliotheek waar Delphine en Cosima elkaar spreken en het plein waar Delphine en Cosima heen rennen wanneer ze twee flessen wijn hebben gestolen nadat ze bij het seminar van Dr. Leekie zijn geweest. Later deze dag ben ik naar een spelletjes bar geweest. Dit is een grote bar waar je allerlei spelletjes kunt spelen zoals Monopoly, Jenga etc. We waren met een groep van 10 personen. Erg gezellig, veel gelachen en weer nieuwe vrienden gemaakt van mijn eigen leeftijd (whoehoe). Later die avond ben ik naar Port Credit gegaan om daar samen mijn vriendinnetjes Evelina en Alisa naar een club/bar te gaan. Erg gezellig! Veel gelachen, gedanst en een topdag goed afgesloten. De dag erna ben ik samen met Denise naar Toronto Islands geweest. Dit is een eiland een paar minuten van Toronto vandaan (hier ga je met een veerboot heen) en vanaf hier kun je de hele skyline van Toronto zien. Heel bijzonder!! Het was nu al erg mooi, maar ik weet zeker dat het er in de lente of zomer nog mooier uitziet. Daarom wil ik er graag nog een keer naartoe.

En gisteren ben ik samen met Shawn, Cole en Claire naar mijn allereerste ijshockey wedstrijd geweest in Toronto. De Toronto Marlies speelden tegen de Syracuse Crunch. Canada tegen Amerika. Erg bijzonder om dit mee te maken en wat een sfeer daar. Super tof!! Helaas hebben ze wel verloren, maar dat heeft de pret niet mogen drukken. Ik heb een super leuke tijd gehad!

Mijn plannen voor komende tijd zijn erg leuk. Volgend weekend ga ik samen met de familie naar Ottawa en het weekend erop ga ik samen met 2 vriendinnetjes naar Montreal en Quebec. Kijk er al erg naar uit! En op 4 maart ga ik naar Join the Clone Club. Dit is een evenement waar een deel van de cast van Orphan Black komt en dan gaan ze een deel van een script voorlezen en daarna is er tijd om vragen te stellen. Ben echt super blij dat ik een kaartje heb kunnen bemachtigen voor dit en kijk er enorm naar uit. Nog een droom die uitkomt!! En om nog met iets super leukers af te sluiten, mijn lieve vriendinnetje Nathalie komt mij opzoeken in mei voor 2,5 week en Linda, Bert, Kian en Quinn komen hier in augustus ook voor 2,5 week naartoe!! Kijk er erg naar uit!! Zo blij dat ik aan hun kan laten zien hoe ik hier woon en hoe mijn leven er hier uit ziet.

Nog ander goed nieuws, Claire is geslaagd voor haar leesclubje!! In het begin van het schooljaar kwamen ze erachter dat Claire achterliep qua lezen. Hierdoor is ze is een speciaal leesclubje gezet en moest ze elke dag huiswerk maken. Dit heb ik samen met haar elke dag keurig netjes gedaan. Ene dag ging dat wat makkelijker dan de andere dag, want tjah het is ook niet helemaal eerlijk dat jij als 6 jarig meisje elke dag huiswerk moet maken, terwijl je oudere broer en zus dat niet hebben. Maar het heeft zijn vruchten afgeworpen, want ze is met vlag en wimpel geslaagd! Ik ben zo enorm trots op haar. Afgelopen donderdag hadden we een klein feestje op school. Net zoiets als een diplomering. En wat stond ze daar vol trots. Zo mooi om te zien! Ik kreeg ook nog een complimentje van de juffrouw, dat het mede dankzij mij was gelukt dat Claire was geslaagd. Dit doet mij dan natuurlijk ook weer heel goed. En een tijdje terug kreeg ik ook nog een mooi compliment van Cindy (de zus van Shawn). Ze vertelde dat Claire haar gedrag zo verbeterd was sinds ik hier was en dat dat allemaal te danken was aan mij. Ik straalde van trots :)

En we gaan hier vanavond met een aantal vrienden van de familie hier thuis de Super Bowl kijken. Erg benieuwd! :) Oh en nog even dit: er ligt hier alweer een mooi laagje sneeuw. Niet om jullie jaloers te maken ofzo hoor :D).

Heel veel liefs,
Marieke

  • 05 Februari 2017 - 23:01

    Mamsie:

    Wat weer een geweldig mooi verhaal Marieke. Je maakt inderdaad heel veel mee. Geweldig om dit allemaal te lezen. En je hebt nog meer leuke dingen in het vooruitzicht. Logeren van je vriendinnetje Nathalie en natuurlijk van Linda en Bert met de jongens. Geniet van alle dingen die je daar nog gaat beleven.

    Dikke knuffel en kus van je mamsie en Aimee.

  • 06 Februari 2017 - 16:32

    Elly Cremer :

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Wat heb je nog gave dingen in het verschiet. Geniet er lekker van. Heel veel plezier. Dikke knuffel. Groeten

  • 20 Februari 2017 - 08:01

    Ingrid:

    Omg je gaat gewoon iedereen van de cast van orphan black zien!!! Jaloers!!!
    Weer een superleuk verhaal Marieke. Binnenkort weer Skypen en dan wil ik alles horen over hoe ze dat doet met dat klonen

Tags: #aupair, #Canada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Hier kun je al mijn belevenissen als au pair in Canada gaan volgen.

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 96684

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 30 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: