Veilig aangekomen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marieke Weering - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marieke Weering - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 September 2016 | Canada, Toronto

Lieve allemaal,

Hier dan mijn eerste reisverslag vanuit Canada! Zoals jullie wellicht al hebben gehoord van mama of Linda: ik ben goed en veilig aangekomen :)

Ik zal proberen om kort te beschrijven hoe alles is gegaan. Met twee auto's zijn we zaterdagochtend vertrokken naar Schiphol. Nathalie en Stephanie waren zo lief om mee te rijden, want helaas paste het allemaal niet in 1 auto. Nogmaals bedankt skeeties!! 's Ochtends thuis bij m'n moeder had ik al afscheid genomen van Joyce, haar moeder en haar kinderen. Op Schiphol aangekomen heb ik afscheid genomen van Stephanie en Nathalie. Elke keer weer afscheid nemen was toch echt wel zwaar! Maar het fijne is dat ik weet dat iedereen mij dit zo gunt en iedereen zo meelevend is. Dat helpt zo veel! Op Schiphol hebben we (mama, Linda, Bert, Kian, Quinn en ik) er een leuke dag van gemaakt met z'n allen. Samen inchecken, de koffers droppen, euro's omwisselen naar Canadese Dollars en we hebben vliegtuigen gekeken op het Panorama dak. Rond 17.00 uur was het dan toch echt zover dat ik afscheid moest nemen. Ik heb dit zolang mogelijk uitgesteld, maar nu was het dan echt tijd. Het afscheid was zwaar en emotioneel. Het is zo'n raar idee dat ik ze zo'n lange tijd niet ga zien. Gelukkig is er Skype :) Toen ik door de douane was op Schiphol, had ik mijn emoties wel weer onder controle. Voor één van de eerste keren hoefde ik niet gefouilleerd te worden! Whoehoe!!

Het vliegtuig zat bij lange na niet vol, hierdoor had ik niemand naast mij zitten. Heerlijk! Lekker met de voetjes op de stoel naast mij. De vlucht duurde "maar" 7 uur en 20 minuten i.p.v. de geplande 9 uur. In het vliegtuig heb ik nog eventjes kunnen slapen. Niet veel helaas. Geland op Toronto Pearson was ik minder zenuwachtig dan dat ik dacht dat ik zou zijn. Bij de douane ging het allemaal makkelijk. De knappe man (toetlepel joh! :P) die mij hielp kraste van alles op mijn declaratie formulier die ik in het vliegtuig had ingevuld. Er zat vast en zeker enige logica in, want de man die ik daarna tegen kwam, wist welke kant ik op moest: in de rij voor het verkrijgen van mijn Working Holiday (visum/werkvergunning). Gelukkig was de rij niet lang, max. 20 personen voor mij. De mevrouw die mij hielp was erg aardig en legde alles goed uit. Al met al, heb ik er denk ik maar 30 à 45 minuten over gedaan. Mijn bagage lag al op mij te wachten, de rest van de koffers waren al weg. Dus ideaal dat ik niet hoefde te wachten en te zoeken! Omdat ik eerder dan gepland was aangekomen, was Sonia er nog niet om mij op te halen. Ik heb zo'n 45 minuten op haar gewacht. Totaal geen straf, want ik had mooie en grote auto's om te bekijken! Alles is zoveel groter dan bij ons in Nederland.

De ontmoeting met Sonia verliep wat ongemakkelijk. Erg logisch, want het is vreemd om elkaar zo voor de eerste keer in het echt te zien. Tijdens de rit naar huis hebben we gekletst over van alles. Aangekomen bij het huis, hebben we eerst nog wat gedronken en gekletst. Maar beide waren we erg moe, dus zijn we naar bed gegaan. Ik ben ik, en ik moest m'n koffers natuurlijk nog uitpakken. Maar op een gegeven moment was ik zo moe (het was onderhand 06.30 uur Nederlandse tijd) dat ik naar bed ben gegaan. Ik heb deze nacht enorm slecht geslapen. Maar achteraf, kwam dit allemaal door de spanning.

Na het ontbijt zondag ochtend zijn Sonia en ik vertrokken naar de trailer in Fergus (Maple Leaf Acres Tenants) om daar Shawn en de kinderen te ontmoeten. De ontmoeting verliep goed! Cassie kwam zelfs aangerend om mij een knuffel te geven. Zooo enorm lief! Shawn en Claire hebben mij in hun golf kar rond geleid door het park. Zo'n mooie omgeving! 's Middags heb ik even kunnen rusten in hun hangmat (ik was kapot) en daarna zijn we met z'n allen gaan zwemmen. Na het zwemmen heb ik ze hun cadeautje's gegeven. Alles viel goed in de smaak, maar de stroopwafels waren echt wel het toppunt! Een leuke ijsbreker dit :) 's Avonds geheel op z'n Canadees genoten van een kampvuur naast de trailer. Zo gezellig allemaal!

Maandag ben ik samen met Shawn en de kinderen (inclusief buurjongen) naar Lake Ontario geweest om daar te kijken en genieten van de Toronto Air Show. Hier heb ik ook al kennis gemaakt met een paar familie leden. Ook zij zijn allemaal erg aardig en behulpzaam. We hadden een super mooi uitzicht over de skyline van Toronto. Kan niet wachten om deze wereldstad te gaan ontdekken! Op de weg naar huis heb ik kennis gemaakt met Tim Hortons (een oud Canadese hockey speler die een koffieketen opgericht heeft en wat erg beroemd hier in Canada). Hier heb ik Timbits gegeten (de binnenkant van een donut). Echt super lekker!! Thuis aangekomen heb ik kennis gemaakt met de buren en ben ik samen met de kinderen bij de buren gaan zwemmen (het was namelijk erg warm, zo'n 32 graden, maar het voelt als 42 graden). Na lekker te hebben gegeten ben ik op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag moesten Sonia en Shawn allebei weer aan het werk. Dus was ik de dag alleen met de kinderen. Het contact verloopt nog wat stroefjes, maar het is ook vreemd om ineens een wildvreemd iemand in huis te hebben. Voor mij geldt het zelfde. Deze ochtend heb ik kennis gemaakt met Tia(na) de au pair van de buren. We hebben met z'n allen bij hun in het zwembad gezwommen en 's middags zijn we met z'n allen naar het park geweest. Erg gezellig zo met z'n allen. Ik wilde proberen om het avond eten al klaar te hebben, zodra Shawn en Sonia thuis kwamen, maar zelfs het koken gaat hier anders haha. Met hulp van Shawn hebben we samen een, wat mij betreft, heerlijke maaltijd klaar gemaakt. Kip uit de oven, met groente en patat. Na het eten ben ik samen met Cassie en Cole op zoek gegaan naar een konijn hier in de achtertuin. Cassie zag er eentje, maar net toen ze de foto maakte was hij weg. Gelukkig heb ik nog een paar dagen om mijn opdracht te voltooien. Iedereen hier vindt het erg leuk dat ik deze opdrachten van jullie heb gekregen, dus bedankt allemaal!! Ik ga uiteraard m'n uiterste best doen om al mijn opdrachten te voltooien.

Woensdag was de eerste schooldag van de kinderen. Shawn en Sonia gingen beide mee om de kinderen weg te brengen. Gelukkig maar, want de school is zooo enorm groot en er zijn zoveel kinderen! Ik heb zelfs een plattegrond gekregen, omdat ik anders niet weet waar ik ze 's middags op moet halen. Mijn eerste dag alleen in huis. Ik heb hier een beetje opgeruimd, gestofzogen en mijn eerste fiets ritje gemaakt zodat ik de buurt een beetje beter leer kennen. Ik ben gewoon niet verdwaald!! Echt trots op mezelf :P 's Middags heb ik samen met Tia de kinderen van school opgehaald. 's Avonds weer heerlijk gegeten samen en toen heb ik Sonia, Shawn en Cindy (zus van Shawn) het filmpje laten zien wat jullie allemaal voor mij hebben gemaakt voor mijn afscheidsfeestje. Ze vonden het super lief dat jullie dit voor mij hebben gedaan en ze zijn blij dat ik het thuis echt goed heb en veel lieve vrienden en familie heb. Net als ik! Ben super blij met jullie allemaal!

Vanochtend was de eerste ochtend dat ik de kinderen alleen naar school heb gebracht. Ik heb gezorgd dat ze alle drie ontbeten hebben en ik heb het haar van de meisjes gedaan. Hier mag ik nog wel wat meer mee oefenen haha. Ik heb nu mijn tweede was in wasmachine zitten, ben benieuwd hoe het eruit komt haha. De eerste was zit al in de droger! Ik word op deze manier toch echt nog een keer een goede huisvrouw :P

Ik wilde het kort houden, maar dat is helaas niet gelukt. Al met al kan ik zeggen dat ik het ontzettend naar mijn zin heb hier. Iedereen is super aardig en behulpzaam en ik begin al een beetje op mijn gemak te raken hier. Ik kan niet wachten om de buurt nog meer te ontdekken en wat meer te doen te hebben gedurende de dag. Ik ga jullie allemaal op de hoogte houden van al mijn avonturen!!

Dikke kus en knuffel, Marieke


  • 08 September 2016 - 19:17

    Nathalie:

    Wat weer een mooi verhaal !
    Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt!!
    Heel veel plezier en succes !!

  • 08 September 2016 - 19:17

    Nathalie:

    Wat weer een mooi verhaal !
    Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt!!
    Heel veel plezier en succes !!

  • 08 September 2016 - 19:22

    Elly :

    Wat fijn dat de reis zo goed is verlopen. Het ziet er geweldig uit daar. En natuurlijk moet je even wennen aan de nieuwe situatie, maar dat komt goed. Geniet er lekker van. Voor je het weet is het weer voorbij. Heel veel plezier daar en tot gauw. Knuffel.

  • 08 September 2016 - 19:25

    Agnita:

    Heej Marieke,

    Echt super tof van je dat je dit doet.
    Heel leuk om dit te lezen!
    Geniet ervan!

    Liefs Agnita

  • 08 September 2016 - 19:43

    Chantal :

    Wat een leuk verhaal. ..
    Leuk dat alles zo goed is bevallen!
    Nu alles een beetje op zijn plek valt komt dat helemaal goed!
    Op na het volgende verhaal!

    Liefs chantal

  • 08 September 2016 - 19:53

    José :

    Lieve Marieke,
    Wat heerlijk om je verslag te lezen. Het is voor jullie allemaal even wennen maar als ik dit zo lees is dat in no time klaar. Geniet ervan, veel foto's en filmpjes en verslagen maken hoor, genieten wij lekker met je mee

  • 08 September 2016 - 20:14

    Jose Elfrink:

    Lieve marieke
    Wat een mooi verslag heb je geschreven.
    En fijn om te lezen dat ze allemaal zo aardig zijn ik hoop dat je erg gaat genieten
    Je verdiend het
    Groetjes jose elfrink

  • 08 September 2016 - 20:47

    Wendy De Boer :

    Wat heb je alles mooi beschreven.
    Fijn dat je goed bent aangekomen en de kinderen zo blij waren.
    Ook super dat jouw huisvrouw kwaliteiten tot bloei komen. Hihihi. Ben trots op jou!
    Veel plezier en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal

  • 08 September 2016 - 20:50

    Joke :

    Lieve Marieke. Wat heb je er weer een mooi verhaal van gemaakt. Fijn dat het goed met je gaat.
    Nu al aan het genieten zo te zien. Geweldig. Dikke knuffel en kus :) :)

  • 08 September 2016 - 21:41

    Michella:

    Hey.

    Super leuk om te lezen. En je huisje ziet er goed uit.
    Fijn dat je het al zo naar je zin hebt. Kijk nu al uit naar je volgende verslag.

  • 08 September 2016 - 23:06

    Annie:

    Lieve Marieke.
    wat heb je dat weer prachtig geschreven.
    Fijn dat je al een beetje begint te wennen,
    komt helemaal goed met je.
    Je weet nu ook zo,n beetje wat je werk inhoud.
    ga er voor al lekker van genieten.
    Knuffel en Liefs van

    oom Jan & tante Annie

  • 09 September 2016 - 00:32

    Anita Zuurman:

    Wat leuk om te lezen dat je vlucht en de eerste dagen zo goed zijn bevallen.
    Heel veel succes en geluk daar!



  • 09 September 2016 - 08:06

    Petra:

    Gewoon niet te geloven dat je daar zit; geniet er van wicht! Leuk je verhalen te lezen. X

  • 11 September 2016 - 18:28

    Ingrid Mulder:

    Nu pas de tijd gehad om het te lezen en wat ontzettend leuk geschreven Marieke! Jij hebt het goed voor elkaar en ook zo snel al naar je zin. Echt superfijn voor je.
    En dat huis!!!! Wow!!!! Stroopwafels rules. Heel veel plezier Marieke en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Dikke kus

  • 24 September 2016 - 20:44

    Ria Smit:

    Hallo Marieke, wat een goed verhaal je vertrek uit Nederland. Journalistiek ook nog iets voor jou?
    Allemaal nieuwe gezichten.....Is voor beide kanten natuurlijk wennen. Sommige dingen hebben even tijd nodig. Heb je moeder gesproken en gehoord dat de familie jou ook veel van Canada wilden laten zien! Super! Als ze daar de tijd voor nemen komt het helemaal goed daar! Gun jezelf de tijd om te wennen, komt vast goed! Liefs Ria Smit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Hier kun je al mijn belevenissen als au pair in Canada gaan volgen.

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 804
Totaal aantal bezoekers 96681

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 30 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: