Een lang gekoesterde droom - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van Marieke Weering - WaarBenJij.nu Een lang gekoesterde droom - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van Marieke Weering - WaarBenJij.nu

Een lang gekoesterde droom

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Juni 2016 | Nederland, Coevorden

Hoi allemaal,

Al jaren loop ik met de droom rond "wonen en werken in het buitenland". Nooit had ik de "ballen" om dit echt te gaan doen. Er was altijd wel iets wat mij tegen hield. Maar begin dit jaar had ik echt zo'n gevoel dat als ik nu mijn kans niet pak, gaat deze droom aan mij voorbij. En dat wilde ik mij niet laten gebeuren. Daarbij viel het vinden van vast werk ook niet mee, wat toch echt mijn humeur soms wel aantastte. Ik was het zat en ik ben achter mijn laptop gekropen en ben gaan googlen op "wonen en werken in het buitenland". Ik heb het altijd super leuk gevonden om met kinderen te werken en leuke dingen voor kinderen te organiseren. Zodoende kwam ik erbij om als au pair te gaan werken. En Canada stond bovenaan mijn lijstje van landen waar ik ooit nog eens naar toe zou willen gaan. 1 + 1 maakt 2 en mijn keuze was gemaakt.

Maar ja, hoe pak je zoiets aan. Na wat research op internet, kwam ik erachter dat er helaas geen bureaus in Canada bestaan die dit soort dingen voor je regelen. Dan maar alles zelf uitvogelen en uitproberen. Allereerst heb ik een profiel aangemaakt op AuPair World. Hier kreeg ik een flink aantal positieve reacties van gezinnen. Na een aantal mails over en weer en Skype gesprekken met gezinnen, sprong 1 gezin er toch echt uit voor mij. Het voelde van beide kanten goed. Nadat mijn zus en moeder ook met dit gezin had geskyped en zij hier ook een goed gevoel bij hadden, was voor mij de keuze makkelijk. Dit wordt het gezin waar ik voor zou willen werken. Het gezin bestaat uit vader Shawn, moeder Sonia, zoon Cole (10) en 2 dochter Cassandra (Cassie, 8) en Claire (5). Ze wonen in Milton, Ontario.

Het vinden van een geschikt gezin was missie 1, die was geslaagd. Nu kwam het moeilijke gedeelte, missie 2: het krijgen van een werkvergunning/visum (Working Holiday). Dit was een hels karwei. Van een moeilijke vragenlijst invullen, lang wachten (achteraf best kort :p, gezien sommige anderen) tot aan een medisch onderzoek laten doen in Amsterdam. Achteraf is het allemaal toch best snel gegaan. Het was allemaal lastiger dan gedacht, maar ik heb dan toch echt mijn Working Holiday in the pocket! Missie 2: geslaagd!

Hier in Nederland heb ik alles ook zo goed als geregeld. Dus mijn avontuur kan bijna beginnen. Op zaterdag 3 september vlieg ik om 19.00 uur vanaf Amsterdam Schiphol mijn droom tegemoet. Om 04.00 uur Nederlandse tijd (22.00 uur Canadese tijd) zal ik landen op Toronto Pearson.

Vanaf nu kunnen jullie hier al mijn ervaringen, belevenissen en verhalen lezen over mijn avontuur als au pair in Canada.

Voor degene die mij iets willen opsturen de komende tijd, vanaf 3 september is dit mijn nieuwe adres:

1571 Stewart Crescent
Milton, Ontario
L9T 6P9 Canada

Tot snel!

Liefs, Marieke

  • 19 Juni 2016 - 13:28

    Petra:

    Toppertje, fijn dat je droom eindelijk in vervulling gaat!

  • 19 Juni 2016 - 13:31

    José :

    Lieve Marieke,
    Had het al gehoord en gelezen. Wat ontzettend stoer van je meid. Ik vind het geweldig wat je gaat doen en wens je een fantastische tijd toe die al jouw dromen zal overtreffen (en ik blijf je volgen)
    Veel liefs van mij

  • 19 Juni 2016 - 13:46

    Joke Weering :

    Topper. Ik hoop dat je een hele mooie tijd tegemoet gaat. Maar ik ga je zeker missen.

  • 19 Juni 2016 - 13:58

    Chantal :

    Go Girl!!!!!
    Heel veel succes daar!

  • 19 Juni 2016 - 14:20

    Inek En Herman:

    We gaan je volgen Marieke en nu alvast heel veel plezier

  • 19 Juni 2016 - 17:38

    Lia Jalving:

    Natuurlijk wil ik je volgen, helemaal super wat je gaat doen.
    Geniet ervan met volle teugen.
    Heel veel plezier en een hele dikke knuffel.
    Lia Jalving

  • 19 Juni 2016 - 18:26

    Bennie En Tonny Elfrink:

    Ook wij willen je graag blijven volgen.
    Alvast veel plezier en succes met de voorbereidingen.

  • 19 Juni 2016 - 18:44

    Mannie Stam:

    Lieve Marieke .
    Ik wens je daar in Canada heel veel (werk) plezier en dat je gezond weer terug komt.

  • 19 Juni 2016 - 21:29

    Ria Smit:

    Marieke wat vreselijk dapper wat je gaat ondernemen en zo knap dat je alles zelf geregeld hebt! Succes met je verdere voorbereiding en hoop dat je snel thuis voelt daar in Canada! Ga je zeker volgen en wat leuk dat wij je allemaal zo kunnen volgen! Liefs Ria Smit

  • 19 Juni 2016 - 21:38

    Ingrid Mulder:

    Echt een leuk verhaal om te lezen en echt supergoed van je hoe je het hebt aangepakt en om het gewoon te gaan doen. Echt stoer van je. Ik wens je natuurlijk een hele fijne tijd daar en hoop je van te voren nog te zien. XXX

  • 19 Juni 2016 - 22:53

    Anita Zuurman:

    Ik vind het ontzettend stoer!
    Zal je gezelligheid bij de masters wel missen.

    Heel veel plezier en succes straks in Canada!

  • 19 Juni 2016 - 23:01

    Annie:

    Lieve Marieke.

    Wat ontzettend knap van je hoe jij het allemaal hebt geregeld en uit gezocht,
    ik ben heel trots op je.
    Fijn dat we je kunnen volgen hoe het gaat .
    Je hebt een heel mooi verhaal gemaakt van alles hoe het tot nog toe gaat.
    Nog heel veel succes met de verdere voorbereiding.
    Ik wens je nog een fijne voordat je vertrekt.

    Liefs
    tante Annie

  • 19 Juni 2016 - 23:21

    Truus:

    Lieve Marieke

    Wat een prachtig verslag heb je gemaakt van al je voorbereidende werk.
    Het heeft je heel wat moeite gekost om alles rond te krijgen.
    Maar het is allemaal gelukt. Super goed van jou.

    Ik wens je nog veel plezier met de verdere voorbereiding en heeeeel veel geluk in Canada!!!!


    Liefs,

    Tante Truus

  • 20 Juni 2016 - 21:21

    Mirjam & Peter:

    Hi Marieke,
    Wat gaaf, zeg, naar Canada! We wensen je nu alvast heel veel plezier en geniet nog even van 't Hollandse weer, dat ga je dan wel missen ;-)
    Super stoer, we zijn benieuwd naar je belevenissen!
    Groeten van Peter en Mirjam

  • 02 Augustus 2016 - 11:03

    Bertus En Janet:

    Hey Marieke,

    Wij wensen je de tijd van je leven.

    Droom niet je leven.........leef je droom..

    ::) En nu : Missie 3...

    Groet en veel liefs,

    Oom Bertus en tante Janet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Hier kun je al mijn belevenissen als au pair in Canada gaan volgen.

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 723
Totaal aantal bezoekers 96682

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 30 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: