Onvergetelijke momenten - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marieke Weering - WaarBenJij.nu Onvergetelijke momenten - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marieke Weering - WaarBenJij.nu

Onvergetelijke momenten

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 Juni 2017 | Canada, Toronto

Lieve allemaal,

Sorry dat jullie deze keer wat langer heb laten wachten op mijn nieuwe blog. Ik wilde het liefst wachten tot na mijn verjaardag, zodat ik dit meteen in mijn verhaal mee kon nemen. Dus vandaar iets later dan normaal gesproken.

Om maar meteen met het hoogtepunt van de afgelopen maand te beginnen: mijn 30e verjaardag! Het was een onvergetelijke verjaardag. Een echt hoogtepunt in m’n avontuur en misschien wel één van de hoogtepunten van mijn leven. Het was echt zoveel meer dan waar ik ook maar op gehoopt had of van had mogen dromen. Ik had niet heel veel van m’n verjaardag voorgesteld, want ja, je bent toch niet bij je eigen familie en vrienden van thuis en ik kan niet van mijn nieuwe familie verwachten dat ze überhaupt iets zouden doen voor mijn verjaardag. Maar dit hebben ze dus wel gedaan. Toen ik vrijdagochtend in m’n badkamer kwam hingen daar al 2 plakkaten met “30” erop. Goed begin dus. Toen ik boven kwam gingen ze allemaal voor mij zingen en zag ik dat ze het hele huis hadden versierd!! Overal hingen slingers en ballonnen. Goede samenwerking tussen Canada en Nederland, want Linda had ook vlaggetjes en ballonnen opgestuurd naar Canada. Toen Linda 30 werd heb ik bij hun in de buurt overal een (niet zo’n charmante) foto van haar opgeplakt. Toen Shawn 50 werd heb ik voor hem een groot spandoek en een Abraham gemaakt en in de tuin had gezet. Nu hadden ze beide de kans om mij terug kunnen pakken. En dat hebben ze gedaan. Overal hier in huis, op de auto’s en buiten hing een niet al te charmante foto van mij met daaronder de tekst “Hip Hip Hooray. This Dutch Girl is 30 years old today. Congratulate her the Dutch way: Honk your horns 3 times”. Boontje komt om z’n loontje zeggen ze hé. Gelukkig zag ik de humor er wel van in ;P Ook heb ik super leuke cadeautjes gekregen. Onder andere een honkbalshirt van Russel Martin (een erg leuke honkbal speler van de Toronto Blue Jays). Ook heb ik een super mooie ketting gekregen van Tianna. En deze dag heb ik met mama, Linda, Bert, Kian en Quinn geskypet en met m’n lieve en OOK JARIGE vriendinnetje en ex-collega Mirjam en met m’n andere lieve vriendinnetje Ingrid. Dankzij jullie voelde ik mij ook echt jarig maar besefte ik ook dat ik toch wel erg ver weg ben bij m’n geliefden. Nadat Tianna en ik de kinderen uit school hadden gehaald, hadden ze (“mijn” kindjes, Shawn, de buurkinderen en Tianna) nog een verrassing voor mij. Tianna heeft samen met haar kids een super lekkere taart voor mij gemaakt en Shawn had ook nog een overheerlijke chocolade taart. Weer werd er voor mij gezongen en we hebben met z’n allen lekker gesmikkeld van de taarten. Super lief allemaal en ik ben erg blij met zulke lieve mensen om mij heen. Tianna heeft mij ’s avonds naar het station in Clarkson gebracht waar ik samen met m’n lieve kleine zusje en tevens beste vriendin hier, Evelina, naar Toronto ben gegaan. Ik kreeg een super lief notitieboekje van haar waarin ze ontzettend leuke, lieve en grappige dingen in heeft gezet. Wat bof ik toch met zo’n lieve vriendin hier. En daarna was het dan tijd voor Karaoke!! Samen met 16 vrienden heb ik een onvergetelijke karaoke avond gehad. Nadat we wat drankjes hadden genuttigd waren we dan klaar voor het eerste liedje. Ik weet niet meer hoeveel liedjes ik heb gezongen, maar ik heb goed m’n best gedaan. Ze hebben geweten dat Marieke Weering en haar vriendinnen daar waren :P. Het was super gezellig en een zeer goede manier om m’n 30e verjaardag te vieren. En de volgende dag was het dan zover, de Pre Premiere Party van Orphan Black die werd georganiseerd door vriendinnetjes van CloneClub en werd gehouden in Trinity Bellwoords Park in Toronto. Een zeer geslaagde dag met super mooi weer (30 graden). We hebben een speurtocht gedaan die ons naar vijf verschillende locaties van Orphan Black leidde. Bij deze locaties moesten we een sticker vinden met een woord erop en de vijf woorden samen vormden een opdracht die we uit moesten voeren bij ons beginpunt (Trinity Bellwoods Park). De opdracht was “Take a photo with M.K.”. En als klapper op de vuurpijl was het Cynthia Galant (zij speelt Charlotte in de show) die als M.K. was verkleed. Een aangename verrassing! Omdat mijn team “Helena” als 3e was aangekomen, mochten wij als 3e team een prijs uitzoeken. En wat een prijzen waren dat zeg!! Allemaal gemaakte tekeningen van scenes uit Orphan Black gemaakt door geweldige kunstenaars! Ik heb een tekening van Helena uitgekozen. Ontzettend blij mee! We hebben hier nog enkele spelletjes gespeeld, zoals Alison’s Drink Trolly Ring Toss, Pin the Pencil on Rachel, Cosima’s Dance Party, Felix’ Art Wall, Krystal’s Nail Salon en een Helena’s Eat competition (wie kan de raarste combinatie maken van eten en het ook daadwerkelijk opeten). Met Pin the Pencil on Rachel had ik gewonnen en mocht ik weer een prijs uitkiezen. Dit keer had ik voor een tekening van dezelfde artiest gekozen (LC Morgan) maar nu van Beth (of Sarah als Beth, of Tatiana). Super vet!! Ook kwam de make-up artiest (Stephen Lynch) van de show nog even bij ons kijken en liet ons wat filmpjes en foto’s zien van Tatiana’s transformatie tot enkele klonen. Erg interessant om te zien. En dan was het ’s avonds zo ver. De eerste aflevering van het laatste seizoen van Orphan Black. Allereerst werd de laatste aflevering van seizoen 4 getoond. En toen was het dan tijd voor de aflevering 1 van seizoen 5. Een super vette aflevering waarin ontzettend veel gebeurd. Als je het nog niet hebt gezien, ik zal niks verklappen, maar je moet het echt gaan kijken. Na de tijd namen de cast leden ook nog tijd voor hun fans om met hen op de foto te gaan en een praatje te maken. En ik heb m’n kans gepakt. Zo heb ik gekletst met alle cast leden en een foto gemaakt met Jordan Gavaris (Felix), Kathryn Alexandre (Tatiana’s kloon dubbel), Josh Vokey (Scott), Ari Millen (de leda klonen),Kevin Hanchard (Art), Cynthia Galant (Charlotte) en Skyler Wexler (Kyra). Een zoveelste droom die hier in Canada uitkwam. Wat ben ik toch een geluksvogel en dat besef ik mij ook donders goed!! En dan was mijn verjaardags weekend nog steeds niet voorbij, want zondags had mijn gastfamilie nog een bbq voor mij georganiseerd. Sonia’s moeder, Sonia’s zus en man en Shawn’s zus waren gekomen. Samen heerlijk gegeten en het was erg gezellig!

En dan word je maandag wakker en dan begint je gewone werkweek weer. Heel apart. Schoon maken heb ik ook steeds uitgesteld (uiteindelijk toch wel gedaan natuurlijk) en vandaag is het "wasdag". Nu denken jullie vast oh die Marieke die doet alleen maar super toffe dingen. Ja dat doe ik ook, maar ook het gewone leven gaat hier door. Schoonmaak (ik ga dit grote huis toch echt niet missen qua poetsen e.d.) en de was (wat altijd heeeeel veel is en ik heb er altijd een dagtaak aan) gaat allemaal gewoon door.

Doordat dit weekend een super tof, onvergetelijk en bijna onwerkelijk was, vergeet ik bijna nog iets super tofs. Nathalie die hier 2 weken is geweest. Lijkt alweer zo lang geleden, maar het is nog maar kort. We hebben een top tijd samen gehad en ik bof echt met zo’n lieve vriendin die helemaal voor mij deze kant op kant. Nathalie, I love you!! We hebben best veel gedaan in de 2 weken dat ze hier is geweest. Door de weeks heeft Nathalie mij zoveel mogelijk geholpen met mijn dagelijkse bezigheden en heb ik haar zoveel mogelijk van Milton laten zien en haar meegenomen in mijn au pair leven hier in Canada. We zijn mee geweest naar de ceremonie van Claire’s Sparks, we hebben een zwemles bijgewoond van de kinderen. Ik heb Nathalie meegenomen naar de Salvation Army waar ze iedereen heeft ontmoet waar ik het meeste mee samen werk (Carolyn, Joane, Dorothy. Maria), zijn we naar Cole’s honkbalwedstrijd geweest, hebben we samen met Tianna een flinke wandeltocht gemaakt in Mount Nemo in Burlington (waar we ook nog bijna verdwaald waren, maar gelukkig heeft een Uber chauffeur ons kunnen helpen) en zijn we samen naar een lunch geweest van de Salvation Army, waar ik ook nog een Tim Hortons bon heb gewonnen. En we hebben een stinkdier in onze tuin gezien!! Mijn allereerste!! :D Heel apart die wilde dieren hier allemaal. Het eerste weekend zijn we naar Niagara Falls geweest (waar ik in mijn vorig verhaal al over heb verteld) en het tweede weekend zijn we naar Toronto geweest. Na de lunch van de Salvation Army op vrijdag heeft de lieve Carolyn ons naar een bus stop gebracht zodat Nathalie en ik op weg konden naar Toronto. In Toronto aangekomen hebben we ingecheckt bij onze AirBnB en zijn we op weg gegaan naar het Rogers Centre waar we een honkbalwedstrijd van de Blue Jays gingen. Mijn verjaardagscadeautje voor Nathalie. Met spandoek (want ja, dat had ik met m’n grote mond gezegd dat ik dat ging doen, dus dan moet ik ook daad bij het woord voeren en het ook echt doen) en al waren wij er klaar voor. We hadden super goede zitplaatsen (vlak achter de spelers van de Blue Jays) en we hebben een super toffe avond gehad. Helaas heeft Russel Martin mijn spandoek niet gezien (ondanks al m’n rare dansmoves en pogingen om op het grote scherm te komen), maar we hebben een top avond gehad! Voor degene die het graag willen weten, op mijn spandoek stond "Russel, would you like to go on a date with me??" :P

De volgende dag hebben we lekker toeristisch alle hoogtepunten van Toronto bekeken. Zo zijn we onder andere naar Liberty Village (Gay Village), CN Tower, Graffiti Alley, China Town Nathan Phillips Square geweest. ’s Avonds hadden we afgesproken met Tim en Evelina want ik wilde ook graag dat hun elkaar zouden ontmoeten. We hebben wat gegeten en gedronken en daarna zijn we naar The Ballroom gegaan om daar lekker te dansen. Zondags zijn we naar Queens Park, Eaton Centre en het Waterfront geweest. Helaas konden we niet naar Toronto Islands want het eiland staat te ver onder water. Waarschijnlijk blijft het nog dicht tot begin augustus! Dus hopelijk als Linda, Bert, Kian en Quinn er zijn kan ik er wel met hun heen! Maar we hebben een top weekend gehad! De week erop was het ook mooi weer, dus hebben we hier nog even van kunnen genieten. En ook hebben we onze verjaardagen ook nog een beetje samen kunnen vieren. Sonia had namelijk 2 overheerlijke aardbei taarten voor ons gemaakt met 30 erop. Super lief. Dit heeft ze gemaakt voor ons omdat wij niet samen kunnen zijn op onze verjaardagen. Dit maakte het helemaal goed! En op de 1 na laatste avond hebben Nathalie en ik mijn verjaardag alvast gevierd met een overheerlijke chocolade cake, drankjes en cadeautjes! Ik heb een super mooie armband en een lief vriendinnenboek van Nathalie, Stephanie en Rebecca gekregen. Nogmaals ontzettend bedankt schatjes!! Het afscheid nemen van Nathalie viel mij minder zwaar dan dat ik had verwacht. We zien elkaar over 3,5 maand “al” weer en dat klonk voor mij echt alsof het morgen was. Heel apart. Misschien ook omdat we elkaar al 8 maand niet hadden gezien. Maar ik vond het super tof dat Nathalie hier bij mij op bezoek is geweest. Gaf mij weer even een oppepper (niet dat ik het echt nodig had, want het gaat super goed met mij).

Afgelopen maand ben ik ook nog naar het Inside Out Film Festival in Toronto geweest. Hier werd een korte film van Tatiana Maslany getoond en hier ben ik met vriendinnen van CloneClub heen geweest. Erg goede film en het was gezellig om hun weer te zien en te spreken. En op de terug weg van het theater heb ik nog een wasbeer gezien!! Midden in de stad!! Heel raar, bijzonder en vreemd tegelijkertijd. Een wasbeer en een stinkdier in een week tijd!! Topweek, haha. Ook ben ik nog samen met Denise naar Stratford geweest. Stratford is een plaats hier een uurtje vandaan, waar Justin Bieber is opgegroeid. Denise is een groot fan van Justin Bieber en wilde hier heel graag naar toe. En ik wil meer van Canada zien, dus een mooie gelegenheid voor mij om erop uit te gaan. Ik heb een auto gehuurd en we zijn een dagje naar Stratford geweest. Justin Bieber doet mij dan wel niet zo veel, maar het was het zeker waard om naar Stratford te gaan. Het is een super mooie stad!! Vooral bij het water, echt schitterend. En ik heb ook nog eens de gitaar van Justin Bieber vast mogen houden. Wie kan dat nou zeggen hé?! Hihi. Ook ben ik een weekend mee geweest naar de trailer van de familie. Erg gezellig met z'n allen en een heel goed gevoel voor mij, want één van de volgende keren dat ik daar ben zal het zijn met Linda, Bert, Kian en Quinn. Iets waar ik ontzettend erg naar uit kijk! Cassie en Claire hebben hun allerlaatste dansuitvoering gehad. Ik ben 2 avonden geweest en het was super leuk om Claire eindelijk te zien dansen. Super schattig!! En Cassie had ik natuurlijk al een paar keer zien optreden, maar het blijft mooi om haar te zien dansen. Ze genieten er beide ontzettend van en dat straalt er aan alle kanten vanaf. Cassie heeft ook nog een prijs gewonnen. Een scholarship (studiebeurs) voor haar doorzettingsvermogen, vooruitgang en team spirit. Iets waar ze absoluut erg trots op mag zijn en dat is ze dan zeker ook!!

Aan al het moois komt het einde en dat is voor mij nu ook het geval. Afgelopen donderdag heb ik mijn allerlaatste zwemtraining hier gehad. Ontzettend jammer, want ik heb het enorm naar mijn zin gehad in het zwemteam van Milton Masters Aquatic Club. Dankzij hen heb ik nieuwe dingen geleerd (die ik ook zeker mee zal nemen naar Nederland), leuke mensen ontmoet, mee gezwommen in een Canadese zwemwedstrijd en ook nog eens in de prijzen gevallen en heb ik van de coach het meest onverwachtse ooit gehoord: ik die een sterke schoolslag beenslag heeft.. wie had dat nou gedacht. Ik in elk geval niet haha. Ik ga proberen hetgeen wat ik geleerd en gezien heb hier in Canada ook mee te nemen naar Hoogeveen. Want ik denk dat wij hier wel wat aan kunnen hebben.
Mijn vrijwilligerswerk is nog tot en met het einde van deze maand en dan zit dat er voor mij helaas ook op. Omdat de kinderen eind juni al vakantie krijgen, moet ik dan helaas ook stoppen met vrijwilligerswerk. De kinderen zijn te jong om ze mee te nemen. Ik vind het erg jammer dat ik dan al moet stoppen, want ik heb het ontzettend naar mijn zin daar. Iedereen begrijpt mij daar en ze leven allemaal met mij mee (de situatie rondom Shawn) en proberen mij te helpen daar waar ze kunnen. Zo is Carolyn zo lief om mij elke woensdag van huis op te halen en weer naar huis te brengen zodat ik wel gewoon mijn vrijwilligerswerk kan blijven doen. Carolyn, ontzettend bedankt hiervoor (Thanks again Carolyn for all the rides).

Oh nog goed nieuws, mijn vlucht is geboekt! Woensdag 30 augustus vlieg ik terug naar Nederland! Dit was het dan wel voor deze maand. Er zal vast en zeker wel wat zijn wat ik ben vergeten te schrijven (dat gebeurt bijna elke keer wel), maar ik denk dat ik het belangrijkste wel heb vermeld.

Tot snel.

Liefs en een dikke knuffel,
Marieke








  • 13 Juni 2017 - 22:11

    Mamsie:

    Wow Marieke dat is weer genieten van je geweldige verhaal. Je maakt je droom goed waar. Nog een paar weken dan een komt je zus met haar gezin naar je toe. Mooie tijd om naar uit te kijken.
    Geniet nog lekker van je mooie tijd daar.

    Liefs je mamsie en je schatje Aimee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Hier kun je al mijn belevenissen als au pair in Canada gaan volgen.

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 96656

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 30 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: