Canada Day - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marieke Weering - WaarBenJij.nu Canada Day - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marieke Weering - WaarBenJij.nu

Canada Day

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Juli 2017 | Canada, Toronto

Hoi allemaal,

Hier dan weer een verslagje vanuit Canada. Hopelijk vinden jullie het nog steeds leuk om al mijn verhalen te lezen. Deze maand heb ik voor mijn gevoel wat minder gedaan dan de afgelopen maanden, maar ik heb wel weer wat leuke en onvergetelijke momenten beleefd. Weer een aantal dingen die ik van m’n bucket list af kan strepen.

Zo ben ik op zaterdag 17 juni samen met Mélina (Frankrijk), Justine (Frankrijk), Mareike (Duitsland) en Lorna (Ierland) (allemaal au pairs trouwens) naar Canada’s Wonderland geweest. Canada’s Wonderland is een groot attractiepark in Vaughan. En het heeft de meest te gekke achtbanen!! Van achtbanen die 125 km per uur rijden, en vanaf ruim 90 meter hoog met een hoek van 80 graden naar beneden razen tot aan een achtbaan waarin je eerst vooruit gaat en dan alles nogmaals opnieuw doet maar dan achteruit! Doodeng, maar ooh zo leuk!! Ik heb een top dag gehad en er erg van genoten. Ik was er niet meer zo zeker van of ik dit allemaal nog wel aankon op mijn oude dag (want ja, ik ben inmiddels geen twintiger meer ;P), maar ik heb mij ontzettend vermaakt. Natuurlijk vond ik het eng, maar dat maakte het alleen maar leuker! ’s Avonds had ik afgesproken met Evelina en onderweg naar het Drake Hotel, zagen we ineens dat Queen Street was afgesloten en er een groot podium stond. Wij hebben een jongen gevraagd wat er gaande was en hij vertelde ons dat de MMVA’s daar de volgende dag plaats vonden, maar dat er nu sound checks werden gedaan door verschillende artiesten. We hebben hier eventjes bij staan kijken en hebben de sound check van Julia Michaels (zangeres van het liedje “Issues”) bijgewoond. Een aangename verrassing. De volgende dag was de laatste zondag in Toronto van twee van mijn Nederlandse vriendinnetjes, Kim en Rona. We hebben samen met Carolyn, Denise en Evelina heerlijk gebruncht en daarna nog even geshopt voor het weekend erop (Pride Parade). En bij een laatste dag in Toronto mag natuurlijk het Toronto Sign niet ontbreken. Dus nog een laatste groepsfoto! Daarna ben ik nog samen met Evelina naar het podium gelopen waar de de MMVA’s werden uitgereikt en hier heb ik nog twee acteurs van Orphan Black en Joe Jonas (van de Jonas Brothers) gezien. Nog een aangename verrassing!

Het weekend erop was het tijd voor Cassie’s verjaardagsfeestje. Ze was de woensdag ervoor 9 geworden en dat verdiend natuurlijk een feestje. We hadden een mega groot springkussen in de tuin en een suikerspin machine! De kinderen (en ik natuurlijk) hebben zich ontzettend vermaakt! Lang geleden dat ik op een springkussen heb mogen springen! Later op de middag ben ik naar Toronto gegaan om daar met Evelina af te spreken, want dit was haar laatste weekend in Toronto :). Samen met een vriendin van Evelina, Christina (Denemarken) hebben we wat gegeten, gedronken en zijn we naar de nachtclub Rebel geweest. Ik heb een top avond gehad!! Heerlijk gedanst, gesjanst en dat met een uitzicht over de skyline van Toronto. Een onbeschrijflijk gevoel! Super avond/nacht gehad! En de zondag was het tijd voor de Pride Parade (de Gay Parade van Toronto). Wat hebben wij een plezier gehad! Heerlijke muziek, lekker dansen, drankje en het zonnetje erbij. Super dag! En dan hebben wij ook nog een Justin Trudeau (Prime Minister van Canada) gezien. Hij liep vooraan in de parade met zijn gezin. En na de Pride Parade was het tijd voor een after party! Een coverband van de Spice Girls!! Nu weten sommigen van jullie vast en zeker dat ik als klein meisje een groot fan was van de Spice Girls, dus dit bracht deze topdag tot een echt hoogtepunt! Ik ging helemaal uit m’n dak daar. Ik kende alle liedjes nog en heb met volle teugen meegezongen! En nadat we uitgefeest waren was het tijd om naar huis te gaan. Er stond een man met een camera en Evelina en ik waren Peace & Love die dag (we voelden ons echte hippies met onze bandana’s). Dus voor de camera deden wij Peace & Love met onze handen (gewoon voor de grap, want we zagen dat de camera niet aan stond). Komt die man ons niet achterna en vraagt of hij ons wat vragen mag stellen over de Pride Parade voor City News. En dat hoef je mij geen twee keer te vragen, dus ik zeg volmondig “JA!” Evelina twijfelde nog wat, maar ik was misschien een beetje te aangeschoten haha. Maar ja hoor, daar gingen we dan, ons Canadese TV debuut! Ik heb wel 2 hele seconden Canadese roem gehad!! Haha. Maar iets wat niet veel mensen mij na kunnen doen :D Een geweldig einde van een super tof weekend! Afscheid nemen van Evelina was het enige minpuntje van dit weekend :(. Maar we gaan elkaar zeker weer zien in Europa!

De woensdag erop was dan mijn laatste keer vrijwilligerswerk bij de Salvation Army. Erg jammer dat ik dit niet kan blijven doen. Het heeft mij echt doen beseffen hoe goed wij het allemaal hebben en zodra ik thuis ben ik zou graag ook iets meer willen doen voor de mensen die het minder hebben. Ik wil meer betekenen voor de wereld. Maar het was een leuk afscheidsfeestje, want er was tevens een potluck georganiseerd voor degenen die in juni jarig waren (waaronder ik dus). Ze hebben voor ons (Jim en mij) gezongen en we hebben heerlijk gegeten met z’n allen. Ook hadden we een overheerlijke chocoladetaart! Een mooie afsluiting van een toptijd die ik daar heb gehad! Ik ga iedereen zeker missen en hun mij vast ook wel een beetje. Want ik was toch degene die elke woensdag weer kwam met de meest onwerkelijke verhalen (heb goed afgesloten met m’n Canadese Tv debuut ;P). Het enige voordeel van afscheid nemen van iedereen is dat mijn Canadese vlag al aardig vol geschreven is met allemaal lieve verhalen van iedereen :D.

Afgelopen vrijdag (30 juni) was het al de laatste schooldag van de kinderen. Een onwerkelijk gevoel dat er alweer een heel schooljaar op zit. Ik kan mij nog goed de eerste dag herinneren dat ik ze naar school bracht en nu was het alweer de laatste schooldag. Ik heb alles heel goed in mij opgenomen, want dit was toch echt het begin van het einde van mijn jaar bij de Familie Matheson. Die middag zijn wij met het hele gezin vertrokken naar Ottawa. Want afgelopen zaterdag (1 juli) was het Canada Day. En niet zomaar één, maar de 150e verjaardag van Canada. En waar kun je dit beter vieren dan in de hoofdstad van Canada. We verbleven bij vrienden van Shawn en Sonia (Marty en Margo) in Ottawa. Ik was hier één keer eerder geweest in de winter. Ik moet zeggen het ziet er toch een stuk mooier uit in de zomer . Helaas was het niet zulk mooi weer die zaterdag. Het kwam met bakken uit de lucht toen we naar de bushalte liepen. Maar gelukkig is het de rest van de dag redelijk droog gebleven. Af en toe een buitje, maar dat heeft ons er niet van kunnen weerhouden om niet te gaan. Het was een super leuke dag en heel speciaal om daar als Nederlander tussen al die Canadezen te staan. Allemaal zijn ze enorm trots op hun land (want ik ook zou zijn als ik Canadees was) en dat lieten ze dan ook goed zien. Iedereen, maar dan ook iedereen, was gekleed in rood en wit. Een super mooi gezicht! Tijdens deze dag was er ook een parade met royalty. Zo was Prins Charles daar met Camilla! We hadden een mooi plekje bemachtigd langs de route en ik heb Prins Charles en Camilla dan ook goed kunnen zien! Van te voren wist ik niet eens dat ze kwamen, dus een aangename verrassing. Ook heb ik Justin Trudeau weer gezien. Twee keer in 1 week tijd. Ook dit kunnen veel mensen mij niet nadoen! En ’s avonds was het tijd voor vuurwerk. Een vuurwerkshow van 20 minuten en 17 seconden, omdat het het jaar 2017 is (thanks mam, voor deze tip). Een enorm spektakel en super mooi! Al het voorwerk was gericht op de vier seizoenen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de seizoenen moeilijk kon herkennen, maar het vuurwerk was indrukwekkend!! Een mooie afsluiter van een topdag! De volgende ochtend zijn we weer naar huis gegaan en daarna onze tassen opnieuw gepakt om een nachtje bij de trailer door te brengen. Ook hier was ’s avonds een vuurwerk show. Een mooie show, maar niks vergeleken bij de avond ervoor.

En vanaf nu heb ik de kinderen 9 weken lang de hele dag thuis. Een hele omschakeling, maar de eerste 3 dagen hebben we goed besteed. Het weer is hier super mooi (gemiddeld zo’n 28 graden elke dag denk ik), dus we kunnen allemaal lekker buiten spelen. Zo hebben we de dinsdag gestart met een wandeling en daarna hebben we een waterballonnen- en watergevecht gehad en hebben we ’s middags bij de buren gezwommen, heb ik woensdag ochtend samen met Claire een huis van dozen gebouwd voor Boots en hebben Cassie en Cole samen met de buurkinderen alle voorbereidingen gemaakt voor hun limonade kraampje en ben ik ’s middags met de kinderen en de buurkinderen naar een park en splash pad geweest hier in de buurt. En hebben de kinderen vandaag hun limonade en zelfgemaakte koekjes verkocht in hun limonade kraampje. Een erg geslaagd begin van de zomervakantie. Als jullie nog tips hebben wat ik met de kinderen kan doen tijdens de zomervakantie: ze zijn van harte welkom!

Dit weekend heb ik ook weer een leuk weekend voor de boeg. Ik ga kajakken en ik ga naar Scarborough Bluffs park. Dit is een natuurpark waar ik erg goede verhalen over heb gehoord. Op de foto’s ziet het er adembenemend uit en ik ga dit graag met eigen ogen bekijken! Ik ben erg benieuwd.

Tot de volgende maand!

Liefs Marieke






  • 07 Juli 2017 - 10:53

    Mamsie :

    He he dat was weer genieten van jouw verslag. Heeeerlijk. De verhalen gaan echt niet vervelen hoor :)
    Het is gewoon genieten van de dingen die je daar allemaal beleeft. Dit pakt echt niemand meer van je af dit jaar vol mooie momenten. En je verjaardagscadeautje is ook eindelijk aangekomen. Gelukkig!!!
    We gaan nu de weken aftellen tot ik je weer kan knuffelen. Maar eerst nog een paar mooie weken met je sestra en haar gezin. Nog maar 4 weken en dan kun je hun lekker knuffelen.
    Ik wens je nog een fantastische tijd daar en geniet van alles.

    Dikke kus en knuffel van je mamsie en Aimee :)

  • 12 Juli 2017 - 23:26

    Iris:

    het blijt leuk om te lezen! idd veel bijzondere momenten toch weer!

  • 15 Juli 2017 - 19:55

    Ingrid:

    Hey lieve Marieke,
    Leuk verhaal weer hoor. Wat lees ik nou?! Jij aan de sjans in Canada?

  • 17 Juli 2017 - 07:25

    Nathalie:

    Lieve Marieke,
    Wat heb je alles weer mooi beschreven !
    Super tof wat je allemaal weer hebt gedaan, je maakt ons met de dag jaloerser ;-)
    Het aftellen is nu echt begonnen ! Ik kan noet wachten tot je weer geland bent
    Nog eventjes en dan zijn je lieve zus zwager en de kids er, alvast heel veel plezier met elkaar ! Tot snel , dikke kus en geniet er nog even van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Hier kun je al mijn belevenissen als au pair in Canada gaan volgen.

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 96659

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 30 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: