Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marieke Weering - WaarBenJij.nu Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marieke Weering - WaarBenJij.nu

Time flies when you’re having fun!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 Oktober 2016 | Canada, Toronto

Ik denk dat deze titel toch echt wel op mij van toepassing is "Time flies when you're having fun!" Ik kan gewoon niet geloven dat ik hier inmiddels alweer één maand ben. Ja ja, jullie lezen het goed “EEN MAAND”. Zo ongelooflijk. De tijd vliegt echt voorbij hier.

Inmiddels ben ik al redelijk gewend hier. Ik heb het echt enorm getroffen met het gezin. Ze zijn allemaal super aardig, erg behulpzaam en een erg traditioneel Canadees gezin. Ze willen mij zoveel mogelijk laten zien van hun Canadese tradities en willen mij over wel mee naar toe nemen. En de klik is er zeker! Ik kan alles met Sonia bespreken. Of het nu gaat om hoe zij vindt dat het tot nu toe gaat (wat overigens erg goed bevalt van beide kanten) of om hoe ik dingen het beste kan aanpakken (bijvoorbeeld het aanvragen van mijn Social Insurance Number. Deze heb ik nodig om hier officieel te werken). Dit voelt en doet mij goed. Ook heb ik een goede klik met de kinderen. Zo krijg ik af en toe een kus en knuffel van Claire wanneer ik afscheid van haar neem bij school en lopen we vaak hand in hand naar school of naar huis. Zo enorm lief. Deze kleine dingen laten mij weet dat ik mijn “werk” hier goed doe. Ik heb het hier enorm naar mijn zin!

Het ochtendritueel gaat al bijna als vanzelfsprekend. Het is ongeveer 15 minuten wandelen naar school. Er is nog maar een enkele keer voor gekomen dat ik de kinderen met de auto naar school heb gebracht (oorzaak: Claire ziek en regen). Het liefst ga ik lopend naar school, want op deze manier kom ik ook mooi aan mijn beweging (4x op een dag 15 minuten wandelen en dat 5x in de week). De eerste volle week op school hadden ze bijna elke dag iets wat ze moesten doen. Zo hadden ze een “Grey & Burgundy day”, “Crazy hat day” en “Twin Day”. Met de “Grey & Burgundy day” moesten alle leerlingen deze kleur kleren naar school dragen. Op “Crazy Hat Day” moesten alle leerlingen een gekke hoed dragen en op “Twin Day” moesten ze hetzelfde gekleed gaan als iemand uit hun klas. Erg leuk bedacht. Zoiets zouden we in Nederland ook moeten doen (alleen bezorgd dit de ouders wel weer extra werk). Na schooltijd zorg ik dat de kinderen eerst hun huiswerk maken, daarna hun klusjes doen (vaatwasser leeghalen, prullenbak legen, bed opmaken, kattenbak verschonen) en daarna mogen ze gaan spelen. Afgelopen tijd heb ik met de kinderen peanut butter cookies gemaakt en geknutseld. Ook ben ik bezig om een Pokémon spel uit te werken (nogmaals bedankt sestra voor de Nederlandse versie). Ze zijn allemaal helemaal geobsedeerd door Pokémon op het moment en dit is een mooie manier om ze naar buiten te krijgen :)

In de tweede week dat ik hier was, ben ik begonnen met m’n eerste “autorijles” van Shawn. Shawn en Sonia hebben een extra auto waar ik gebruik van mag maken. Grote bak, maar gelukkig geen nieuwe auto. In het begin moest ik wel een beetje wennen om in een automaat te rijden, maar ik wil nu al niet meer terug naar een schakel. Een automaat is zoveel makkelijker en relaxter! :P Het meeste moet ik wennen aan de grootte van de auto. Parkeren met mijn Suzuki Swift gaat toch stukken makkelijker dan met zo’n mega bak haha. Tot nu toe nog niks geraakt haha. Ik ben nu zelfs al zover dat ik de weg weet hier in Milton. Ik ken de wegen naar de belangrijkste gebouwen (Walmart, Metro, Cassie’s dansschool, school, Milton Sports Centre, Leisure Centre, Downtown Milton, Milton Mall) redelijk goed om niet meer te verdwalen. Ben gewoon trots op mezelf! Het Sports Centre is een mega groot sportcomplex. Zo hebben ze 4 ijshockeyringen, een zwembad, fitnesszaal, een hardloopbaan en een basketbalveld.

De afgelopen tijd ben ik naar het Celebration Square in Mississauga geweest. Dit is een groot plein waar allerlei festivals, feesten e.d. worden gehouden. Super mooi! Ook ben ik naar Port Credit (is ook in Mississauga) geweest. Hier werd het Tim Hortons Southside Shuffle Blues & Jazz festival gehouden. Hier heb ik mijn eerst “BeaverTail” gehad. Verrukkelijk!!! Verder ben ik ben mee geweest naar Horseshoe Resort in Barrie om daar een verjaardag te vieren van een vriendin van Sonia, heb ik gewinkeld bij Erin Mills Town Centre in Mississauga en bij Toronto Premium Outlets in Milton en heb ik mijn eerste “Fall Fair” meegemaakt op de school (Hawtorne Village Public School) van de kinderen. We konden deze avond in de klaslokalen van de kinderen kijken, er waren een aantal grote springkussens en er werd geld ingezameld voor de school (door o.a. verkoop van frisdrank, popcorn en suikerspin). Ook ben ik naar een honkbalwedstrijd van de Toronto Blue Jays tegen de New York Yankees geweest. Deze wedstrijd werd gespeeld in het Rogers Centre in Toronto. Voordat de wedstrijd begon, hebben Sonia en Cole mij een beetje van Toronto laten zien. Ik ben nu al verliefd op deze stad!! Zo mooi! Maar wat een ervaring zeg om zo’n honkbalwedstrijd mee te mogen maken met ruim 47.500 toeschouwers. Wat een spektakel. Gelukkig werd er een homerun geslagen door een speler van de Blue Jays (José Bautista) en wonnen de Toronto Blue Jays de wedstrijd met 3 – 0. Na afloop van de wedstrijd mocht Cole (net als alle andere kinderen die die dag aanwezig waren bij de wedstrijd) op het veld om daar, net als de spelers, een rondje over de honken te lopen. Ik heb dus ook op het veld gelopen! Welke Nederlander doet mij dit nou na :D

Om nieuwe mensen te ontmoeten heb ik mij aangemeld op meetup.com. Tot nu toe heb ik hier nog niet echt iets mee ondernomen, omdat het meeste allemaal verder weg is. Ook heb ik mij aangemeld om vrijwilligerswerk te gaan doen bij Khi Community – Salvation Army (Canadese Leger des Heils). Ik wil daar gaan helpen bij het inpakken van de voedselpakketten. Ook heb ik mij aangemeld om vrijwilligerswerk te gaan doen bij Oakville & Milton Humane Society. Misschien dat ik hier honden uit kan laten of iets dergelijks. Ik wil graag iets doen met de vele vrije uren die overdag heb. Ook zit ik eraan te denken om vrijwilligerswerk op de school van de kinderen te gaan doen. Misschien lezen met de kinderen die hier hulp bij nodig hebben of helpen in de lunchpauzes. Ik twijfel hier nog enigszins over, maar denk dat ik het gewoon moet gaan doen!

Ook kan ik jullie vertellen dat ik nu behoor tot de Milton Masters Aquatic Club. Het is de zwemclub voor masters hier in Milton. Het is mijn bedoeling om 2x in de week te gaan trainen (heb tot nu toe nog maar 1x in de week gedaan wegens andere bezigheden). Je kunt maximaal 4x in de week trainen, maar dit vind ik iets te veel van het goede (voornamelijk omdat er 2 trainingen in het weekend zijn om 07.30 (!!!) en 08.30 uur). Het voelt goed om weer lekker te zwemmen. Scheelt ook dat de coach er niet al te verkeerd uitziet, waardoor ik natuurlijk elke keer extra goed m’n best doe (grapje…) De banen zijn opgedeeld naar snelheid, voor nu zwem ik in de oranje baan. GOOOO NEDERLAND!!!

Heel misschien gaat de familie in de zomer naar Calgary om daar vrienden van Sonia en Shawn op te zoeken. En ze hebben mij mee gevraagd! Hoe vet is dat!! Hoop dat het doorgaat.

Ik heb hier bij Metro (supermarkt) stroopwafels gevonden :) Ze zijn bij lange na niet zo lekker als de Nederlandse, maar ze kunnen ermee door. De hagelslag die ze hier hebben smaakt helaas niet zo lekker als de onze. De pindakaas smaakt hier ook anders, maar dat smaakt op zich wel goed.

Het is weer een redelijk lang verhaal geworden, maar wil jullie zoveel mogelijk vertellen van al mijn avonturen en belevenissen hier in Canada. Dit weekend is het Thanksgiving en gaan we met een aantal vrienden van Shawn en Sonia (we zijn met zo'n 20 mensen in totaal denk ik) kamperen. We gaan naar Six Mile Lake in Port Severn. Het is zo'n 3 uur rijden vanaf hier, maar dat valt allemaal redelijk mee voor Canadese begrippen. Ik kijk er erg naar uit! Tot snel.

Dikke kus en knuffel,
Marieke



  • 03 Oktober 2016 - 18:41

    Chantal :

    Ik snap wel dat de maand heel snel gaat met al die vette dingen die je hebt gedaan!!!!!
    Nog wel wat bewaren he voor die andere 11 maanden

  • 03 Oktober 2016 - 18:56

    Iris:

    Dat klinkt echt geweldig! Wat een ervaring!

  • 03 Oktober 2016 - 19:11

    Tonny:

    Hallo Marieke,

    Wat leuk om weer zo'n enthousiast bericht van jou te lezen.
    Super dat je het zo goed bevalt daar.
    Je zult de komende maanden vast ook nog heel veel nieuwe ervaringen op doen.
    Wij kijken al weer uit naar het volgende verhaal.

    Groetjes vanuit Steenwijksmoer(Ook van Bennie)




  • 03 Oktober 2016 - 19:14

    Jose:

    Hé Marieke,
    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en wat heb je al veel meegemaakt! En dat in een maand tijd! Geniet van al het moois en happy thanksgiving

  • 03 Oktober 2016 - 19:23

    Petra:

    Super gaaf, zo trots op je! X

  • 03 Oktober 2016 - 19:40

    Ineke Em Herman:

    Wat een mooie verhalen en wat knap dat je het al zo op de rit hebt in Canada. Top hoor en de groetjes van Oom Herman en mij

  • 03 Oktober 2016 - 20:16

    Carmi:

    Mooi Mooi Mooi. De eerste man is gesignaleerd. ;) Verhaal kan niet lang genoeg zijn Marieke. Leuk om te horen dat het goed met je gaat. Vind het toch best knap van je dat je dit allemaal doet. Ook dat je stappen onderneemt om vrijwilligerswerk te gaan doen. Erg leerzaam denk ik en zo kom je met andere in contact. Goed initiatief! :)

  • 03 Oktober 2016 - 20:23

    Esther V:

    Leuk zo al je avonturen te volgen Marieke! Gaaf hoor!!
    Have fun!!

  • 03 Oktober 2016 - 21:30

    Sander:

    Blij dat je het naar je zin hebt.
    Voor je het weet wil je niet meer terug!
    Geniet ervan

  • 03 Oktober 2016 - 22:01

    Mamsie:

    Wat weer een mooi verhaal Marieke. Het is steeds weer genieten van je belevenissen. Wat fijn dat je het zo naar de zin hebt. Knap hoe je alles doet daar. Ik ben supertrots op jou. Geniet nog maar lekker van alles wat je gaat doen daar. Deze bijzondere belevenissen kun je je leven lang meenemen.

    Dikke knuffel en kus van je mamsie.

  • 03 Oktober 2016 - 22:53

    Rochelle:

    Wat een leuk verhaal weer! Je bent echt al super goed bezig om daar je leventje op te bouwen. Knap dat je daar vrijwilligerzwerk gaat doen!

    De zwemtrainer daar is dus beter dan die uit Coevorden ;)
    In Peru hadden ze ook een Metro supermarkt waar ze stroopwafels verkopen. Toevallig!!! (Rood rond logo met Metro in het midden)

    Heel veel plezier daar!!

    Xxx

  • 03 Oktober 2016 - 23:12

    Annie:

    Hoi Marieke
    wat weer een prachtig verhaal.
    zoals jij het schrijft en wat heb je al veel gedaan.
    geweldig dat er zo,n goede klik is met jullie.
    Je hebt nog heel wat op het programma staan,
    super leuk allemaal. ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes en een dikke knuffel

    oom Jan & tante Annie

  • 03 Oktober 2016 - 23:36

    Truus:

    Lieve Marieke, Wat heb je weer een prachtig verslag gemaakt.Het is toch super wat je daar allemaal al doet en kunt in een maand tijd. Je bent echt goed bezig met alles. En wat een leuke plannen heb je om eventueel nog te gaan doen. ECHT SUPER GOED!!! Wat een belevenissen daar, dit pakt niemand jou meer af. Blijf maar lekker genieten.

    Groetjes vanuit Slagharen

    Oom Ger en Tante Truus.

  • 04 Oktober 2016 - 20:54

    Elly Cremer:

    Wat geweldig mooi allemaal en wat een ervaringen. Het lijkt wel een lange vakantie. En ja wat gaat het snel, alweer een maand voorbij. Voordat je het weet ben je weer terug in ons kikker landje. Geniet van alle dingen en pas goed op jezelf. Heel veel plezier en succes met de badmeester.......... haha. Tot gauw, dikke knuffel.

  • 10 Oktober 2016 - 20:55

    Ingrid Mulder:

    Zo hey!!! Wat ontzettend gaaf allemaal!!! Echt zo leuk voor je.

    Enne je verhalen zijn leuk om te lezen. Heel erg veel plezier verder, maar dat komt zeker goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Hier kun je al mijn belevenissen als au pair in Canada gaan volgen.

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 96664

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 30 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: