Nog maar een paar daagjes - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van Marieke Weering - WaarBenJij.nu Nog maar een paar daagjes - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van Marieke Weering - WaarBenJij.nu

Nog maar een paar daagjes

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 Augustus 2016 | Nederland, Coevorden

Hoi allemaal,

Hierbij nog een laatste reisverslag vanuit Nederland. Nog maar een paar daagjes en dan is het eindelijk zover: mijn grote droom die in vervulling gaat. De kriebels beginnen nu dan toch echt wel te komen.

Ik ben er zo goed als klaar voor. Ik heb alles geregeld wat ik moest regelen: ik heb mij uitgeschreven uit de gemeente Coevorden (toch apart hoor dat ik straks geen inwoner meer ben van de gemeente Coevorden), alle officiële papieren heb ik in orde om mijn visum te kunnen krijgen in Canada, ik heb alles geregeld voor mijn huis en voor mijn auto en vanochtend heb ik mijn laatste controle gehad bij de tandarts (gelukkig ben ik helemaal goed gekeurd door de tandarts en kan ik er een jaar tegenaan :p).

Op donderdag 7 juli had ik al mijn laatste werkdag als ambulant begeleider bij Helping Hands. Aangezien het gezin waarvoor ik werkte 5 weken vakantie had, had ik mijn laatste werkdag al vrij vroeg. Erg jammer, want ik heb een ontzettend leuke tijd met de jongens gehad. Toeval is wel dat hun op vakantie zijn geweest naar Canada en Amerika :) Ik heb al die tijd met veel plezier bij het gezin gewerkt en van beide kanten was/is er een klik. Ik blijf dan ook zeker contact met ze houden.
En afgelopen vrijdag had ik mijn laatste werkdag bij Baalderborg. Dit afscheid viel mij zwaarder dan dat ikzelf had gedacht. In ruim een jaar tijd heb ik toch een grotere band opgebouwd met mijn collega's en de cliënten dan dat ikzelf dacht. Van beide kanten viel het afscheid zwaar. Ik ben ontzettend verwend door iedereen. Ik heb ontzettend leuke, mooie en grappige cadeautjes gekregen. Onder andere een boekwerk met allerlei leuke, grappige en oh zo passende teksten en opdrachten erin. Zo mag ik een selfie maken met een konijn, een foto maken van een eland, een Canadees liedje zingen etc.

Afgelopen zaterdag zou ik een lekkere High Tea gaan doen met m'n lieve vriendinnetje Joyce. Maar in plaats daarvan had ik een surprise afscheidsfeestje!!! Allemaal lieve vrienden en familieleden stonden mij op te wachten bij mijn zus en zwager hun huis. Een enorme verrassing en de tranen vloeiden al snel van mijn kant. Zooo totaal niet verwacht, maar oh zo ontzettend lief! Alles was tot in de puntjes geregeld: van rood-witte kleding tot aan rood-witte hapjes!! Allemaal in het kleurenthema van de Canadese vlag! Ik ben ontzettend verwend door iedereen. Ze hebben een mooi, ontroerend en grappig filmpje gemaakt en ik heb een mooi boek gekregen waarin iedereen wat leuks in heeft gezet. Ik heb foto's toegevoegd van al mijn mooie cadeau's. Joyce en Linda, nogmaals ontzettend bedankt voor deze mooie middag!!

Ik heb nog een paar ontzettend leuke dagen in het verschiet. Logeren bij Kian en Quinn, afspreken met vriendinnetjes, uit eten met m'n mamsie en vrijdagavond mijn laatste avond hier in Nederland. Deze ga ik gezellig doorbrengen met m'n mamsie, m'n sestra ("zus" voor de mensen die geen Orphan Black kijken ;P), zwager en neefjes. En dan is het zaterdag zover. Dan gaat mijn grote avontuur beginnen. Het afscheid zal zwaar zijn, maar ik houd in mijn achterhoofd dat ik een ontzettend mooie tijd daar zal hebben.

Ik ga jullie allemaal ontzettend missen.

Dikke kus Marieke

  • 29 Augustus 2016 - 19:56

    Elly Cremer:

    Marieke geniet deze dagen nog van alles wat je gaat doen. En ga daarna je droom verwezenlijken. Het komt allemaal goed. Ik wens je een hele fijne tijd toe. Het is geweldig dat je ons op de hoogte houd. Zo ben je toch een beetje dichtbij. Ga lekker genieten want voor je het weet is het jaar voorbij. Pas goed op je zelf. Dikke kus, jou reserve moeder.

  • 29 Augustus 2016 - 20:10

    José Suhlmann :

    Lieve Marieke,
    Wat ontzettend spannend en heerlijk. Nog een paar daagjes mag je je koesteren en dan begint het grote avontuur. Jouw droom gaat werkelijkheid worden. Wat zal dit een geweldige en onvergetelijke ervaring voor je worden. Geniet van elke dag, van alles wat op je pad komen mag. Wij volgen al jouw avonturen via jouw blog, wat een fantastische uitvinding toch! Lieve Marieke, heel veel geluk en plezier gewenst meid!

  • 29 Augustus 2016 - 20:46

    Ineke En Herman:

    Heel veel veel succes Marieke en geniet er van.

  • 29 Augustus 2016 - 21:19

    Joke :

    Nog maar 5 nachtjes , dan gaat je droom in vervulling. De tijd is toch wel heel snel gegaan. We gaan er een paar leuke dagen van maken. Ik ga je natuurlijk heel erg missen, maar ik blijf je natuurlijk volgen.. Ik ben ontzettend trots op je, hoe jij alles alleen geregeld hebt.ik wens je een fantastische tijd in het verre Canada. Je bent voor mij een topper! !!

  • 29 Augustus 2016 - 21:53

    José Kuiper:

    Heel veel plezier op je grote avontuur!✈️

  • 29 Augustus 2016 - 23:09

    Anny:

    Lieve Marieke.
    Je droom komt steeds dichterbij.
    Geniet nog maar heel veel van al die gezellige dagen
    dat je hier nog bent.
    de tijd vliegt voor je het weet zit je al in het vliegtuig
    en ga je het grote avontuur tegemoet.
    Heel veel plezier en geluk,maak er wat moois van.en ga vooral heel veel genieten.

    liefs oom Jan & tante Anny X X X X X X


  • 31 Augustus 2016 - 07:49

    Nathalie:

    Oh wat weer mooi geschreven !!
    En wat komt het nu echt dichtbij !!!
    Nog even paar daagjes lekker genieten en dan je droom achterna!!
    Het gaat helemaal goed komen meid !!
    ik ben trots op je !!

    Dikke kus

  • 02 September 2016 - 13:46

    Truus:

    Lieve Marieke,
    Nog maar een nachtje en dan gaat je droom beginnen
    Wat fijn dat je zulke leuke afscheidsfeestjes en verrassingen hebt gehad.
    Daar kun je mooi op terug kijken.

    Marieke een hele fijne reis/vlucht naar Canada
    heel veel geluk, plezier en een heel fijn jaar.
    geniet er van.

    Liefs: oom Ger &tante Truus xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Hier kun je al mijn belevenissen als au pair in Canada gaan volgen.

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 96658

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 30 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: